|
Post by dogrem on Sept 4, 2017 22:15:32 GMT -5
Hi ! My name is Rémy (I'm French). I have grown carnivorous plants 10 years in France (from 1996 to 2006) and after a long stop, I will get back to it slowly next spring. I am in Winnipeg and since I have a garden now, I will make a small peat bog (around 10 square feet). My first CP will be my favorite plant : Darlingtonia Californica. But it's look hard to find it here... all I see is seeds but I'd like a 10-15 cm tall plant... If you know someone who sell some in spring contact me Have a good day !
|
|
|
Post by Samskwatch on Sept 4, 2017 22:24:19 GMT -5
Salut Rémy,
Es-tu au Canada depuis longtemps?? Bon retour vers les plantes carnivores. 😁 Et bienvenue parmi nous!!!
|
|
|
Post by WillyCKH on Sept 5, 2017 0:10:52 GMT -5
Hello Rémy! I'm sure you will find one in the spring 
|
|
|
Post by stevebooth on Sept 5, 2017 7:06:21 GMT -5
Hi Remy and welcome back to the hobby and welcome aboard!!!
Cheers Steve
|
|
|
Post by Ray on Sept 5, 2017 7:28:41 GMT -5
Welcome to the forum! Glad to see you coming back into carnivorous plants 
|
|
|
Post by dogrem on Sept 5, 2017 14:02:38 GMT -5
Hi Thanks for the welcome. I'll wait spring. Salut Rémy, Es-tu au Canada depuis longtemps?? Bon retour vers les plantes carnivores. 😁 Et bienvenue parmi nous!!! Je suis au Canada depuis bientôt 2 mois. 
|
|
|
Post by Apoplast on Sept 5, 2017 20:31:10 GMT -5
Bounjour! Bienvenue sur le forum. On dirait que vous avez beaucoup d'expérience. Vous êtes dans un endroit idéal pour mettre une tourbière pour cultiver des plantes carnivores. Mais je ne suis pas sûr de pouvoir pousser Darlingtonia à l'extérieur. Heureusement, c'est le bon forum pour apprendre à cultiver CP dans les climats froids!
|
|
|
Post by dogrem on Sept 5, 2017 20:59:05 GMT -5
Bounjour! Bienvenue sur le forum. On dirait que vous avez beaucoup d'expérience. Vous êtes dans un endroit idéal pour mettre une tourbière pour cultiver des plantes carnivores. Mais je ne suis pas sûr de pouvoir pousser Darlingtonia à l'extérieur. Heureusement, c'est le bon forum pour apprendre à cultiver CP dans les climats froids! Pourtant La Sarracénia Purpurea vient bien du Canada... Et il y a aussi des Drosera Rotondifolia et surement des Pinguicula Vulgaris. Je vais mettre ma mini-tourbière à l'ombre et voir si la Darling' s'y plait car effectivement d'après mes recherches en Oregon c'est du -15 max l'hiver. Sinon, je la remplacerai par des Sarracénia.D'ailleurs, je ne vois pas beaucoup de Pinguicula tempérées dans vos listes... c'est interdit ?
|
|
|
Post by Samskwatch on Sept 5, 2017 21:59:21 GMT -5
Lol. Ne lui donne pas trop de fil à retordre. Le français n'est pas sa langue maternelle.
Il n'est pas interdit de faire pousser des Ping tempéré et c'est vrai que nous avons une bonne variété de plantes carnivores indigènes au Canada qui pousserons parfaitement bien dans ta tourbière.
D'ailleurs, si tu aimes bien les pinguicula, Jeff est un véritable connaisseur en la matière et il est français lui aussi!
Pour la darlingtonia, si tu la fais pousser sur une roche en pumice que tu pourrais abriter en hivers à l'intérieur d'un garage ou d'une remise, ça pourrait très bien fonctionner. D'après moi, tu trouveras une façon de cultiver tout ce que tu veux d'où tu es!!
Happy growing, mon ami!!
|
|
|
Post by jbron on Sept 6, 2017 18:00:19 GMT -5
Welcome to the forum, and welcome back to the cp world!
|
|
|
Post by dogrem on Sept 6, 2017 20:20:51 GMT -5
Lol. Ne lui donne pas trop de fil à retordre. Le français n'est pas sa langue maternelle. Il n'est pas interdit de faire pousser des Ping tempéré et c'est vrai que nous avons une bonne variété de plantes carnivores indigènes au Canada qui pousserons parfaitement bien dans ta tourbière. D'ailleurs, si tu aimes bien les pinguicula, Jeff est un véritable connaisseur en la matière et il est français lui aussi! Pour la darlingtonia, si tu la fais pousser sur une roche en pumice que tu pourrais abriter en hivers à l'intérieur d'un garage ou d'une remise, ça pourrait très bien fonctionner. D'après moi, tu trouveras une façon de cultiver tout ce que tu veux d'où tu es!! Happy growing, mon ami!! Ok I'll continu in english (ça m’entraînera !) I know Jeff cause he is an important person in the Carnivorous plante in France. For the pumice's stone, I'll read about it. But it first looks strange. Anyway... Let's wait till spring !
|
|
|
Post by Samskwatch on Sept 6, 2017 23:09:44 GMT -5
Sarracenia Northwest just released a video about rock garden. Go check it out, it's really worth the shot. youtu.be/_ZuBAEsZinA
|
|
|
Post by dogrem on Sept 7, 2017 15:24:41 GMT -5
Superb video.
I see 2 things that bugs me: - These stones need a pond (and in Manitoba, the mosquitoes are hungry!) - And to get these stones back in the winter, you'll also need a container of water in the garage.
But the idea is good and it gives new ideas for later.
|
|
|
Post by Samskwatch on Sept 7, 2017 15:38:01 GMT -5
Well, I guess that for one single rock, you can get away with a simple tub of water. And also rotunds likes to eat mosquitoes.
|
|
|
Post by Apoplast on Sept 9, 2017 19:27:08 GMT -5
Hi dogrem - Samskwatch is correct, French is by no means my first language. Don't worry though, I wont make the mistake of trying to engage you in French again. English only for you from now on. You are one of the few members on this forum who will experience a colder winter than I do here is the States. I believe you will fail at growing Darlingtonia outdoors year round in Winnipeg, but I certainly wish you the best of luck. Hopefully you will let us know how it goes.
|
|